2010. október 24., vasárnap

Bonsai kiállításról

A Herman Ottó Bonsai Egyesület őszi bonsai kiállításán jártam, mert nagyon szeretem a kelet ázsiai kertművészetet. Ezeknek a kis fáknak az alakítása tényleg művészet. Nekem is volt egyébként egy kis bonsaiom, még az Oázis kertészetben vettem. Csak azt nem tudtam, hogy a legtöbb bonsai kint, szabadban nevelendő, nagyon sok öntözést igényelnek, nyáron akár napi kétszer, és a rendszeres visszametszés közben nagyon sajnáltam a növénykét. De így lehet a formájukat tartani, illetve új növényt bonsai fává alakítani.
Pálmalevelű juhar (Acer palmatum)
Kínai szil (Ulmus parvifolia)
Kislevelű hárs  (Tilia cordata)
Kínai boróka (Juniperus chinensis)
Törpe fenyő (Pinus mugo)
Atlasz cédrus (Cedrus atlantica)
Törpe lonc (Lonicera nitida)

 Ficus (Ficus elastica), amit szobában lehet tartani úgy, mint a pozsgás szalonna fát.
Szalonna fa, vagy elefánt cserje (Portulacaria afra)
Majomfa vagy pozsgafa (Crassula) is szobanövény.

Kövirózsából és muskátliból is lehet bonsai fát kialakítani.
Páfrányfenyő (Gingko biloba)
Nyírfa (Betula pendula)
Sajmeggy (Prunus)
Borostyán (Hedera helix)
Kis erdő sziklára ágyazódva:
Törpefagyal (Ligustrum ovalifolium)

A kiállítás délutánján volt bemutató is, hogyan lehet magunk készíteni kis bonsai fát. És egy madárbirs cserjét alakított az egyesület elnöke át. Közben a kialakítási szabályokat ismertette, hogy páratlan számú ágak maradhatnak, és a forma érdekében még drótozni kell, de annál vigyázva, hogy a törzsbe ne fúródjon bele.
Ilyen volt eredetileg a faiskolából véve.
Már alakul...
És ezt a formát kell fenntartani évekig, hogy végül ehhez hasonló legyen:

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése